2- testte en az 30 soru bulunmalıdır



2015-2016 Güz Dönemi PROGRAMLAMA DERSİ PROJE ÖDEV AYRINTILARI

Not : Menü olacak ödevlerde menüden seçme işlemi yapıldığında seçilen menü için ekran temizlenmeli ve işlem bittiğinde çıkmak mı yoksa ana menüye dönmek isteyip istendiği sorulmalıdır.



1) Kim milyoner olmak ister oyunu

1- Oyun aslına uygun olarak tasarlanmalıdır.

2- Her bir aşama için en az 20 farklı soru veritabanı zorluklarına göre oluşturulmalı ve bu sorular rasgele olarak dosyalardan çekilmelidir.

3- Belirlenen süreler gerçek oyundaki süreler ile aynı olmalıdır.

4- Telefon hakkı jokeri programda yer almamalıdır.

5- Seyirci jokeri için doğru cevabın yüksek diğerlerinin düşük yüzde aldığı basit bir animasyon yapılabilir.

2) IQ Test programı

1- Örnek IQ test soruları internetten faydalanarak bulabilir.

2- Testte en az 30 soru bulunmalıdır.

3- Süre ve doğru cevaplara göre gerçek IQ puanı hesaplamalıdır.

4- Program en az 5 farklı test içermelidir.

5- Her bir test farklı bir dosyada tutulmalı ve oradan okunmalıdır.

3) Görsel Bilimsel hesap makinası

1- Hesap makinası tüm işlemleri gösteren bir menü yapılmalı

2- Programda Toplama, Çıkarma, Çarpma, Bölme gibi temel dört işlem olmalı

3- Sin, Cos, Cot, Tan ve tersleri gibi Trigonometrik fonksiyonlar olmalı

4- Kök alma, Üs alma, Logaritma, Karekök gibi işlemler olmalı

(Windows’un hesap makinesinin bilimsel kısmı örnek alınabilir.)

4) Vakitmatik Programı ve 50 yıllık takvim programı

1- Program istenilen yıl ya da yılların takvimleri göstermelidir.

2- Gösterilen ayların dizilişi ve görünüşü düzenli olmalıdır.

3- İstenilen yılın takvimi bir txt dosyasına yazdırılabilmelidir.

4- Program seçilen tarihe göre SAKARYA iline göre İmsak, Güneş, Öğle, İkindi, Akşam ve Yatsı vakitlerini göstermelidir.

5- Seçim günlük olabileceği gibi haftalık, aylık ve yıllık da olabilir.

6- İstenilen vakit bilgilerinin dosyaya yazılabilmesi mümkün olmalıdır.

5) İngilizce-Türkçe Sözlük

1- Girilen İngilizce kelimelerin Türkçe anlamını veren sözlük programı yapılacak.

2- Sözlükte yer alacak İngilizce ve Türkçe kelimeler dosyadan okunacak.

3- En az 250 kelimelik veri tabanı oluşturulacak

4- Türkçe karakterleri destekleyecek

5- Yeni kelime girdisine imkan tanıyacak.

6) Türkçe-İngilizce Sözlük

1- Girilen Türkçe kelimelerin İngilizce anlamını veren sözlük programı yapılacak.

2- Sözlükte yer alacak İngilizce ve Türkçe kelimeler dosyadan okunacak.

3- En az 250 kelimelik veri tabanı oluşturulacak

4- Türkçe karakterleri destekleyecek

5- Yeni kelime girdisine imkân tanıyacak.

7) Grafik Kütüphanesi kullanarak dijital saat programı

1- Program sistem saatinden bilgiyi almalıdır.

2- Alınan bilgi Saat: Dakika : Saniye şeklinde ancak 7-parçalı gösterge formatında ekrana yazdırmalıdır.

3- Yazdırma işleminde grafik kütüphanesi kullanılmalıdır.

4- Programdan Yazı karakterlerinin büyültülüp küçültülmesi mümkün olmalıdır.

8) Adam Asmaca Oyunu

1- Program dosyada yazılı olan kelime sorularını ekrana rasgele çıkarmalıdır.

2- Verilen kelime cevaplarına göre adam asmaca işlemlerini yapmalıdır.

3- Aynı zamanda oynanan oyuna başarıya göre bir puan atamalıdır.

4- Oyunun formatı: Kelimenin kaç harften oluşacağı seçilebilmesi (4, 5, 6 harfli kelimeler), bilinen harfler ekranda yazdırılmalı, yanlış tahminlerde çöp adam kademe kademe çizdirilmelidir.

9) Renklerden direnç değerini hesaplayan, değerden renk kodlarını çıkaran program

1- Program istenilen direnç değerinin renklerini 4-renkli ve 5-renkli dirençlere göre göstermelidir.

2- Benzer şekilde Renkleri girilen direncin değerini hesaplamalıdır.

3- Renk değerleri girilirken kısaltmalar kullanılabilir. Örneğin, Kırmızı için K, Kahverengi için V gibi

10) 4-farklı BJT polarma devresini ekrana çizdirerek DC akım ve gerilim değerlerinin hesabı

1- Program 4 farklı transistor polarma devresinin şeklini grafik kütüphanesini kullanarak ekrana çizdirmelidir.

2- Bir menü aracığıyla ekranda görülen polarma devresinden birisinin seçimi sağlanarak istenilen devredeki direnç ve gerilim değerlerinin girilmesi sağlanmalıdır.

3- Program girilen değerlere göre akım, gerilim ve güç değerlerini hesaplamalıdır.

11) Gelir ve Gider dağılımını günlük ve aylık gösteren ve raporlayan listeleme programı

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Gelir ve giderler için kategoriler olmalıdır. (kira, ulaşım, eğitim, kırtasiye, Market, Harç, Giyim vb.)

3- Menüden istenilen gün ve kategori seçildikten sonra gelir ya da gider değerleri girilebilmelidir.

4- Girilen değerler dosyalarda tutulmalıdır.

5- Dosyalanan değerler toplam gelir/gider olarak kategorize edilmiş bir şekilde gösterilmelidir.
12) Telefon ajandası (dosyalamalı)

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Bu menüye göre kişinin ismi, soyismi, telefon numarası, mail adresi, adresi, doğum tarihi gibi bilgilerin girilmesi sağlanmalıdır.

3- Dosyadan istenilen kişinin ismi, soyismi veya telefon numarası ile arama yapıldığında bilgilere erişilebilmelidir.

13) Dosyalı Öğrenci Yönetim Sistemi

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Menü aracılığıyla öğrenci isim, Soyismi, Numarası, Transkript bilgileri girilerek dosyada tutulması sağlanacak

3- Dosyadan istenilen kişinin ismi, soyismi veya okul numarası ile arama yapıldığında bilgilere erişilebilmelidir.

14) Vigenere Şifreleme Yöntemine göre Bir dosyadaki kelimeleri Şifreleyen ve Şifre çözen program

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Menüde şifreleme ve Şifre Çözme adımları olmalıdır.

3- Şifreleme işleminde program belirtilen yoldaki (Örneğin C:\yazi.txt) bir txt dosyasını Vigenere şifreleme yöntemini kullanılarak şifrelemeli ve yeni şifreli dosyayı oluşturmalıdır.

4- Şifre çözme adımında ise belirtilen dosyadaki şifreli dosyanın şifresini çözerek orijinal metin olarak yeni bir dosyaya yazmalıdır.

15) Kütüphane otomasyon programı (Dosyadan okuma ve yazmalı)

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Bu menüde kitap arama, ödünç alma, teslim etme v.b işlemler olmalıdır.

3- Program önceden dosyaya kaydedilmiş kitapların isim ve numara bilgileri ile rama yapılarak kitapların şu an ki durumlarını listelemelidir. Örneğin, kitapların ödünçte olup olmadığı, ödünçteyse ne zaman teslim edileceği, kim tarafından alındığı gibi.

16) Grafik kütüphanesi kullanarak kavşak otomasyon simülasyonu

1- Programa grafik kütüphanesi kullanarak bir kavşak resmini ekrana bastırmalıdır.

2- Bu kavşakta en az dört tane 3 renkli (Sarı, kırmız, yeşil) trafik ışığı olmalıdır.

3- Trafik ışıkları gerçekçi sürelere göre yolları kontrol ederek zamanında yanmalıdır.

17) Günlük yazmaya yarayan program(Dosya İşlemleri)

1- Programda günlük Yazma yada okuma şeklinde iki seçenekli bir menü olmalıdır.

2- Eğer menüden yazma işlemi seçildiyse program yeni bir txt dosyası oluşturmalı ve bu dosyaya ilgili günün tarihi ismi vermelidir.

3- Eğer yazılan tarihte daha önceden bir günlük yazılmış ise üzerine mi yazayım yoksa yeni bir kayıt mı açayım diye kullanıcı sorgulanmalıdır.

4- Okuma işleminde ise girilen tarihli günlükler listelenerek görüntülenmelidir.

18) Var mısın yok musun Yarışması

1- Oyun aslına uygun olarak tasarlanmalıdır.

2- Para teklifi için bir hesaplama yöntemi geliştirilmelidir (örneğin kasada kalan toplam paranın belirli bir yüzdelik dilimi teklif için kullanılabilir).

3- Seçim için belirli bir süre tanınmalıdır.

19) Amiral Battı Oyunu

1- Oyun aslına uygun olarak tasarlanmalıdır.

2- Koordinat işlemleri kullanılmalıdır.

3- Süre sınırı olmalıdır.

20) SOS Oyunu

1- Oyun aslına uygun olarak tasarlanmalıdır.

2- Format: 3*3’lük.

3- Süre sınırı olmalıdır.

21) Dosyalı Banka Yönetim Sistemi

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Hesap açıp kapatma, para çekme, kart borcu ödeme vb. işlemler yapılabilmelidir.

3- Yapılan işlemlerin dekontu alınabilmelidir (dosyaya kaydetme).

22) Sudoku Oyunu

1- Oyun aslına uygun olarak tasarlanmalıdır.

2- Kolay ve zor seçenekleri bulunmalı ve oyunun formatına uygun bir program olmalıdır.

23) Hastane Otomasyon Yazılımı

1- Programa ait bir menü olması gerekmektedir.

2- Dosya işlemleri içermelidir.

3- Hekim ve klinik bilgileri sistemde mevcut olmalı ve randevu sistemi bulunmalıdır.

24) Labirent Oyunu (Grafik kütüphanesinin kullanmadan)

1- Program çalıştırıldığında *’lardan oluşan bir labirent oluşturulmuş olacak.

2- Labirent başlangıç noktasından program aşamasında belirtilen yön tuşlarına hareket ettirilerek,

labirentin son noktasına yerleştirilen x işaretine ulaşacaktır.

3- https://www.youtube.com/watch?v=srB8Zd0oj2A örnek bir uygulaması görülmektedir.

25) Labirent Oyunu (Grafik kütüphanesinin kullanılarak, daha görsel)

1- Grafik kütüphanesi kullanmadan yapılan labirent oyunundaki kurallar aynen geçerlidir.

2- Grafik kütüphanesi kullanılarak oyuna görsellik kazandırılması gerekmektedir. Örnek;

http://images.clipartlogo.com/files/ss/original/313/31345852/blue-maze.jpg

26) Tavşan Yakalama Oyunu (PC'nin Faresi kullanılmalı)

1- *’larla oluşturulan temsili tavşan resmi bir bütün olarak kabul edilerek Mouse ile tavşanın

yakalanması gerekmektedir.

2- Mouse farenin üzerine geldiğinde veya üzerindeyken tıklanması ile yakalama işlemi

gerçekleştirilecektir. Belirli süre ile tavşanın ekrandaki yeri değişecektir.

3- Oyuncuya tavşanı yakalamak için belli sayıda hamle hakkı verilmesi gerekmektedir.

27) Ekranda 3 Boyutlu Yazı Animasyonları

1- Kullanıcı tarafından girilen metin 3 boyutlu hale getirilecektir. (Örneğin Microsoft Word –

Wordart ta görüldüğü gibi)

2- 3 boyutlu hale gelen yazının enter tuşuna basılana kadar random olarak ekranın sağ-sol-alt-üst

gibi değişik yönlerden gelmesi sağlanacaktır.

28) Grafik Kütüphanesi Kullanılarak Dalgalanan Bayrak Animasyonu

1- Grafik kütüphanesi kullanılarak Türk bayrağı tasarlanacak ve ekranda dalgalanması sağlanacaktır.

29) Osilaskop Animasyonu (İstenilen zaman ve genlik değerlerine göre)

1- Grafik kütüphanesi kullanılarak bir osiloskop görseli hazırlanacaktır.

2- Görsel üzerinden girilen zaman ve gerilim değerine göre sinyalin çizimi yaptırılacaktır.

3- 3 tip sinyal de oluşturulabilecektir.(Sinüs, Kare, Testere)

30) 4 işlemin (Toplama,Çıkarma,Çarpma ve Bölme) ikilik tabanda bit operatörleri kullanılarak gerçekleştirilmesi

1- İşlemlerin seçimi için bir menü oluşturulacaktır.

2- İşlem yapılacak olan sayılar onluk tabanda girilecektir.

3- Program içerisinde girilen rakamlar ikilik tabana dönüştürülecek ve bit operatör işlemleri ile istenen işlem gerçekleştirilecektir.

4- Sonuç hem ikilik tabanda hem de onluk tabanda gösterilecektir.

31) Grafik Kütüphanesi Yardımıyla Sanal Klavye

1- Grafik kütüphanesi kullanılarak bir sanal klavye oluşturulacaktır.

2- Görsel üzerindeki tuşlar kullanılarak yazı yazdırılacaktır. Normal bir klavyedeki bütün işlemleri kapsaması gerekmektedir.

32) Park Otomasyon Programı
1 – Park içerisine giren ve çıkan araçların takibi gerçekleştirilecektir.

2 – Park alanına giren aracın ne zaman girdiğini ve ne zaman çıktığı kontrol edilerek parkta kaldığı süre hesaplanacak ve saat ücreti üzerinden hesaplanarak ne kadar ücret alınacağı hesaplanacaktır.

3- Park için grafik kütüphanesi kullanılarak bir arayüz tasarlanacak ve arayüzde park içerisinde kaç araç olduğu, doluluk oranı, araç girişi için sensör, çıkışı için sensör ücret göstergesi bulunacaktır. İsteğe bağlı olarak arayüze başka görseller de eklenebilir.

33) Bir benzin istasyonun akaryakıt satışlarını ve depolarını takip edebileceği

bir program
1 – Bir menü oluşturulacaktır. Menüde akaryakıt satış, akaryakıt alış, depo miktarı, pompa fiyatları, kasa bulunacaktır. Bu menülerin alt menüleri de olacaktır. Örneğin akaryakıt satış seçildiğinde hangi tür yakıt alması istendiği sorulacaktır.

2 – Depoya girildiğinde benzin, dizel, Euro dizel, otogaz depolarının miktarları görülecek ve istenirse yakıt alışı yapılacak.

3 – Alış ile satış arasındaki kar marjı %15’dir.

4 – Pompa fiyatları güncellenebilecektir. Aynı şekilde alış fiyatları da güncellenebilecektir. Biri güncellediğinde diğeri de otomatik olarak güncellenmesi gerekir ki %15 kar marjı korunabilsin.

5 – Diğer menülerinde içeriği aynı şekilde olmalıdır.

6 – Kasadaki para miktarı ve ne kadar yakıt alınıp ne kadar satıldığı bir dosyada tutulmalıdır.
34) Klavyede yazım doğruluğu ve hızını tespit eden program

1- Bir menü oluşturulacak kolay, orta ve zor olarak üç kısım olacak.

2- Her menü içerisinde en az 30 tane kelime ve cümleler olacak.

3- Kullanıcı herhangi birini seçtikten sonra hazır olup olmadığı sorulacak ve herhangi bir tuşa basması durumunda (hazırım-“h”) seçilen zorluk derecesine göre rastgele veritabanından bir kelime gelecek.

4- Kullanıcı yazma işlemini tamamlayıp “enter” a bastığında ne kadar sürede yazdığı, kaç harfi yanlış yazdığı ya da hepsini doğru yazdığı tespit edilecektir.

5- Yazım kontrolünden sonra kullanıcıya yazdığı doğru harf kadar +puan, yanlış yazdığı her harf için – puan verilerek kullanıcının başarası puanlanacaktır.

sosyal ağlarda paylaşma



Benzer:

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconSoru 1:”temel-teker-tekme –tekir” kelimeleri sözlük sırasına göre...

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconÜrünlerin taşınmasında konteynır, kap, paket veya ambalajlarında aşağıdaki ifadeler bulunmalıdır

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconProjeksiyon ve perde aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır ve ayrıca...

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconBİTİrme projesi soru ve cevaplari

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconİz ek örnek İç Kontrol Sistemi Soru Formu

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconKys üst yönetiM İÇ tetkik soru listesi

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconSoru 101: tc. Anayasasına göre Cumhuriyetin nitelikleri nelerdir?

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconDersler soru bankasi 2547 sayili yükseköĞretim kanunu

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconMarina kriterleriNİ İzleme soru formu çevre eğİTİMİ ve biLGİlendirme

2- testte en az 30 soru bulunmalıdır iconSınavdaki soru türünden sınavın içeriğine kadar 35 soruya verilen yanıtlar şöyle


kullanım kılavuzu





© 2000-2020
kişileri
kilavuzu.com
.. Ev